Therese

Kontur

Koncept påbörjades igår där jag gjorde en silhuett av karaktären sett framifrån och från sidan för att ha en outline att gå efter när jag ska börja modellera min base mesh (basmodell) i Maya. Det blev också en slags konceptbild där jag målade dit material och designidéer direkt på silhuetten. Många element från den europeiska faunan såsom: rötter, lav, grankottar, benknotor, halm/grässtån, mossa, spindelväv och aroniabär som kan läsas mer om här: http://www.skogsskafferiet.se/aronia/

Ska mer element in? Eller mer djurliv? En Leshy troddes ha en nära relation med vargar och björnar. Ytterligare detaljer på karaktären får nog experimenteras eller lekas fram; bättre att bygga på senare när man ser modellen i helhet så att den inte blir för plottrig. Nu har jag i alla fall en bra grund att starta med.

Kommentera

