Martina

Dinoworkbook 9

Har modellerat kroppen efter den robusta toppvyn, men när jag sen lägger till befjädringen så kommer modellen få en ännu bredare siluett. Det kan ge lite väl mycket känsla av dunig kyckling, dessutom vill jag att huvudet ska framträda mer. Ska förtunna modellen. Det kommer antagligen ge ett mer ”tecknat” (”cartoony”) resultat, som jag tror ser bättre ut i min domedagsscen.

Jag väljer att göra svansen tjockare än toppvyn säger är korrekt. Det ser bättre ut, och jag antar att eftersom sidovyn och toppvyn är gjorda av olika personer med helt olika medium så är det inte meningen att de ska skapa samma individ.

Ska tänka mer på konceptet ”individ” och individens historia.

Kommentera

